Hyr Åsvalla

Åsvalla, idyllen mitt i äppelstaden Lojo

Vårt föreningshus heter Åsvalla och byggdes år 1911. Vi finns i Lojo centrum, på en stor tomt med lugn lantlig miljö runt omkring, -ungefär 60 km eller 40 min från Helsingfors. Föreningen firade sitt 100-årsjubelium hösten 2006. Huset har genomgått otaliga renoveringar på 1990 talet då taket förnyades, väggarna förnyades delvis och huset målades samt under 2000 talet då salen målades, köket förnyades helt: ny diskmaskin, spisar, kylskåp och alla köksskåp. Senare stod scenen i tur och därefter tamburen och alla toaletter byggdes om.

Huset passar för fester, bröllop, möten, utställningar, basarer, små konserter mm.
Salen rymmer 100 -120 personer sittande vid bord, stolar har vi för 150 personer.

Kärl (tallrikar, kaffekoppar, glas och bestick) finns till förfogande i det moderna köket. I festsalen finns en stor teaterscen med ridå.
Vi har också installerat ljud- och bildanläggning som vi hyr ut vid fester.
Städning och kärl ingår i hyran med följande undantag: Hyresgästen ansvarar för att blommor och annan ”rekvisita” städas bort på egen bekostnad, samt placerar kärlen rena i skåpen på rätta platser. Vi kan tipsa om bra och pålitliga cateringfirmor. Åsvalla hyrs inte ut för ungdoms, (under 25 år) abiturient-, nyårs- eller midsommarfester. Den ansvariga hyresgästen skall uppvisa legimitation vid uthyrningen. Hyresgästen ansvarar själv för behövliga lov av myndigheterna.
Tobaksrökning är förbjuden i alla utrymmen i hela huset ! Huset är ett skyddsobjekt !

Vill du hyra Åsvalla ? -reservera tid via vaktmästaren !

HYRA FÖR UTRYMMEN : Kommer snart

Uthyrning av ÅSVALLA:
Kontakt; Eija Karell Tfn 019-324019 ( säkrast vardagar mellan kl. 17:00 och  19:00)

Besöksadress:
Åsvalla, Nummisvägen 39